Internetový obchod
Indies Scope - <p>"Rockové kytary s nezaměnitelným vokálem a dechy, které určují originalní sound. Mnohotvará deska s typickými atributy a zvukem, pro nějž tuhle kapelu neomylně rozpoznáte i s jedním uchem uvázaným za zády." Po skvělé úvodní desce Amorous Fruit (Tamto, 1998), po rozhodně ne špatném druhém CD Hunting Season (Escape/Monitor EMI, 2001), plynulém koncertování bez pompézních rozchodů a znovuobnovování činnosti, po dlouhých pěti letech napjatého čekání svých příznivců přichází na svět třetí řadovka brněnských Swordfishtrombones Blood & Milk. Od svých předchůdkyň se v mnohém liší a v mnoha dalších ohledech se jim zase podobá. Tohle je deska krev a mlíko! Proč právě krev a mlíko zodpovídá Martin Zaplatílek „Chtěli jsme, aby se v názvu alba objevilo něco, co je pro nás důležité. Ačkoliv padala řada více či méně smysluplných návrhů, nakonec zůstalo u varianty, která se objevila jako jedna z prvních. Jde tak trochu na dřeň. Krev a mléko, to jsou ty styčné body nás všech a zároveň kontrastní protiklady. Ten kontrast je nejen v barvě, ale i v asociacích – něha a násilí, mužnost a ženskost, začátek a konec, hrubost a jemnost …. V jejich vzájemném propojení ale přesto představují životní nezbytnost. Motivy jemnosti a agresivity jsou přítomny na desce a vzájemně spolu souzní i bojují, stejně tak je tomu na fotografiích i v našem kresleném klipu k písni „Cold & Blue“ od Lukáše Hudce. Protiklady krásně ladí.“ Jednoznačně pozitivní zaležitostí, je stále stejná sestava SFT (Miloš Rejsek – zpěv, Karel Krtička – kytary, Martin Zaplatílek – basa, Dan Petr – bicí, Alois Ponížil – lesní roh, trubka), ve které kapela beze změny hraje už devátým rokem a to je znát! Na albu si kromě jiných zahrál i „plovoucí“ šestý člen Chorche Hradil (klávesy), Dan Schwarz (trombon) a na kytary a klávesy také producent Dušan Neuwerth (Tata Bojs, Umakart, Nierika …). Právě on byl, po minulém trochu jalovém a příliš rukopisném experimentování Colina Stuarta na albu Hunting Season, tím nejlepším rozhodnutím, které SFT udělali. Dušan Neuwerth dokázal být nešablonovitý a veskrze originální a přitom stále zůstal ve službách kapely. Na jejich výsostném území společně dokázali na album dostat to nejlepší, co SFT na prvních dvou deskách jen naznačili. „Spolupráce s Dušanem Neuwerthem začla poměrně nenápadně a má skoro historické kořeny. Při jednom z koncertů s Philem Shoenfeltem v roce 1998 v kopřivnickém klubu Nora za námi přišel takový mladý zvukař s tím, že ho koncert docela zajímal, že k tomu má nějaké připomínky a tak, pak nám pouštěl docela fajn muziku, no prostě příjemný večer. A že až budeme dělat desku, tak ať se ozvem. No, chvilku nám to trvalo, ale když jsme Dušana nakonec po letech oslovili, byli jsme moc rádi, že on si nenechal stejně dlouhou dobu na rozmyšlenou. Dušanův vliv na konečnou podobu desky je zásadní, přitom ale vždycky při uvažovaných změnách vyslechl názor kapely, nabídl několik svých variant a pak jsme dlouze vybírali a zkoušeli. Kombinací vzájemného naslouchání a přesvědčování jsme se dostávali k cíli. Dušan nám věnoval hory času a kýble nervů, v celkovém souhrnu se nám prostě věnoval jako dosud nikdo jiný.“ Sděluje své pocity o spolupráci Martin Zaplatílek Blood & Milk je deska, která přes lehkost a svěžest dala spoustu práce jako vše, co působí jednoduše a nevznikala vůbec snadno. Vyzrávala jako víno v kopřivnickém sklepu. Díky tomu si konečně bez jakéhokoli kompromisu jde za svým. Kapela zde zúročila – a to doslova, neboť nahrávání trvalo celý jeden rok - své předchozí zkušenosti, profesionální i lidské a nelze si nevšimnout, že SFT zde konečně prošli pomyslným studiovým zrcadlem do neuvěřitelných a kouzelných krajů. Dynamické a přitom jakoby spleenem barově začouzené vyznění konečně našlo společnou řeč a to tak, že po zádech běhá mráz a přitom se duše tetelí blahem.</p>