Internetový obchod
Moravská galerie v Brně - <p>Téma teorie a praxe grafického designu a vizuální komunikace je v Moravské galerii reflektováno pravidelně na Bienále Brno a ve výstavách a publikacích vytvořených v rámci vědecko-výzkumného programu DKRVO (dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace), v jehož rámci vychází letošní 76.číslo Bulletinu MG. V něm se renomovaní čeští a zahraniční teoretici designu zamýšlejí nad aktuálními otázkami vývoje oboru z hlediska současného diskurzu, v němž se role designéra proměňuje a získává na významu. Současný grafický design se v osmdesátých letech odpoutal od tradičních tištěných médií a stal se součástí veřejného mediálního prostoru sociálních sítí, umění a intermédií. Dnes je dostupným demokratickým nástrojem vizuální komunikace nejen školených grafiků, ale i široké laické veřejnosti. O to důležitější význam má v současném mediálním prostoru teorie oboru, která dokáže poukázat na výjimečné počiny, kterými se vizuální komunikace vyznačuje, a sledovat netradiční experimentální cesty, jimiž se ubírá. Kromě studií českých teoretiků ateoretiček designu a pojednání o slovenském designu od kolegyně Anny Ulahelové, přináší letošní číslo galerijního bulletinu i příspěvky dvou zahraničních autorů - Ricka Povnora a JonaSuedy -, které byly předneseny v rámci doprovodného programu minulých bienále a patřily k těm zajímavějším. Pro neexistenci tištěného i digitálního bienálového bulletinu by se po čase povědomí o nich vytratilo. Proto chceme čtenáři poskytnout jejich český překlad a současně je uchovat pro historii Bienále Brno v tištěné podobě. I když byly v anglické verzi zveřejněny v internetových časopisech, mohou po čase z virtuálního prostoru zmizet. …</p>