Internetový obchod
NLN - Nakladatelství Lidové noviny - <p>Odborně popularizační měsíčník. <br /> Jak, a hlavně proč předávat dětem znalosti o dobách minulých? Do jaké historické hloubky se vydat? Stačí jen moderní dějiny, nebo to vzít z gruntu, od velkého třesku? Anebo od starověkých Řeků a Římanů, či začít knihtiskem? Těch otázek je hodně a klademe je nejen žákům a žákyním (jak a proč SE učit), ale i do "vlastních řad" (jak a proč učit): učitelkám a učitelům, historičkám a historikům či didaktičkám a didaktikům, respektive všem, kteří definují a neustále předělávají vzdělávací rámce a připravují nové učebnice. <br /> Z obsahu: <br /> Téma: Proč a jak (se) učit dějepis ve škole 21. století <br /> Kdo nezná svůj feudalismus, je odsouzen ho zopakovat. Středověk do škol - jaký a proč (M. Šorm)<br /> Co je a co není badatelská výuka? Problém inovací v hodinách dějepisu (K. Činátl)<br /> "Co se děje ve výuce dějepisu, je odrazem toho, co vidíme ve společnosti". Rozhovor s historičkou a pedagožkou Laurence De Cock<br /> Netematické články, seriály a pravidelné rubriky<br /> Historik na cestách: Pau (Z. Hojda)<br /> Dějiny do uší: Rozhlas a přímé přenosy katolických mší (T. Pánek - M. Novák)<br /> Z pokladů knihoven: Vilém Slavata z Chlumu (A. Richterová)<br /> Proměny Blízkého východu: Hamás (K. Černý)<br /> Hledání zapomenutých pokladů. Na okraj diskuse o ženách-umělkyních (T. Gaudek)<br /> Za rok v Řecku: Přijetí a usídlení řeckých dětí v Maďarsku (N. Fokas)<br /> Umění a paměť: Počátky land artu v kontextu ekologického hnutí v Československu (T. Arndt)<br /> Recenze, Na nočním stolku, STRIP "Anachronismy ACh"<br /> </p>