EAN | 9788074761430 |
---|---|
Kategorie | Knihy |
Značka | Metropolitní univerzita Praha |
Obchod | Dobré knihy |
Internetový obchod
Metropolitní univerzita Praha - <p>Ústředním tématem předkládané kolektivní monografie jsou v pořadí druhé přímé prezidentské volby, které proběhly v České republice v lednu 2018. Kromě vlastní analýzy průběhu a výsledku volby si publikace klade za cíl teoreticky rozvinout diskusi o dopadu zavedení přímé volby prezidenta na politický systém a dále analyzovat specifičtější aspekty kampaní, včetně nových prvků (vliv sociálních sítí či fake news). Cílem prvních dvou spolu úzce provázaných kapitol je uvést čtenáře do problematiky přímé volby prezidenta ČR v širším ústavně-právním a politologickém kontextu. Následujících šest kapitol je koncipováno jako dílčí případové studie analyzující prezidentskou volbu z různých perspektiv, jakými jsou například narativ prezidentských kampaní, prezidentské debaty, komunikace kandidátů a jazyk používaný v kampaních, sentiment a emoce v kampani na Facebooku, financování kampaní, veřejné mínění v prezidentské volbě či výsledek samotné volby.</p>