PŘICHÁZÍ MUŽ Z BRNA! HUMORNÁ DETEKTIVKA O PRAŽSKÉM KRIMINALISTOVI OD PETRY KLABOUCHOVÉ » V PŘEDPRODEJI SE SLEVOU »

Cíle, cesty a nástroje formativního učitele

Milan Šrámek
Běžná cena: 390 Kč
Sleva: 19%
Naše cena: 314 Kč
Dostupnost: Externí sklad
Info Když teď objednám,
kdy zboží obdržím?
Hlídat dostupnost a cenu »
Kód: DN00544811
EAN: 9788011059651
ISBN: 9788011059651
Nakladatel: HEURÉKA CZ
Vazba: brožovaná
Počet stran: 192
Rok vydání: 2025
Jazyk: Česky
Kategorie: Naučná literatura

„100% spokojenost s nakupem, zbozi odeslano velmi rychle. Rozhodne doporucuji a vyuziji zas. Dekuji!“

Cíle, cesty a nástroje formativního učitele 314 CZK Nové Skladem

V modelu současného formativního hodnocení (FH) je učitel stále ten, kdo žákům říká čím prošli, co udělali, co to znamená a také kde a jak mají pokračovat. Učitel je tedy stále ten, kdo žáka kontroluje a řídí, zatímco žákova analytická, reflexní a organizační mysl "spí". V pedagogickém terénu chybí metodika pro práci se zkušeností žáků, což je ekvivalent pro slovo "kompetence", kde by žáci vědomě rozpoznávali svou učební a cestu (obsah a proces) na základě její facilitované reflexe.

Popsaná konkrétní metoda (cesta) pracuje s Demingovým cyklem PDCA a se sdílenou reflexí, kterou facilituje učitel speciálním sledem otevřených otázek. Žáci jsou těmi, kdo s pomocí učitele reflektují svoji zkušenost, hodnotí svou práci (na své úrovni) ve více hlediskovém hodnocení a rozhodování, což jim umožňuje myslet meta-kognitivně, tvořivě a růstově. Umožňuje jim tedy využívat vyšších hladin myšlení, což způsobuje i více vnitřní motivace. V účinku jde o určitý mentální "scaffolding", který umožňuje rozvoj slovní zásoby, řešení problémů a dovedností učit se. Tím se od principů konvenčního FH, které využívá převážně vnější zpětné vazby, podstatně liší. Meta-kognice je rozvíjena prostřednictvím tzv. "reflexního myšlení" a rozvíjí dovednost žáků pro sebehodnocení a odpovědnost pro rozhodování. V pracovních kapitolách této knihy je uveden průnik k psychologizujícímu pozadí, včetně užitků a příznivých dopadů na žáky i učitele.

Kniha si klade za cíl ukázat čtenáři zásadní rozdíl mezi "regulací", "korekcí" a "formací" žákova myšlení a učení. Facilitační přístup tak může pomáhat nejen v budování znalostí, ale i kultivovat žákovské chování a postoje. Tím přispívá k lepšímu klimatu. Popsaná metoda Využívá principů konstruktivistické a humanistické pedagogiky, zejména vnitřní zpětné vazby aktivizující hluboké myšlení a směřující k růstovému, sebepřekračování učební zkušenosti žáků. Podpora a rozvoj meta-kognice je nedílnou součástí budování kompetencí. Školy, které dají prostor pro kultivaci této přirozené dovednosti žáků, mohou být nejen úspěšnější, ale zejména blíže individuálnímu přístupu k žákům a rozvoji jejich osobnosti.

MOJE KNIHOVNY

1. Vyberete si platbu přes Twisto a dokončete objednávku.
2. Knihy vám dorazí domů bez placení.
3. Můžete číst, platíte až za 14 dní. (Bankovním převodem, kartou nebo hotově)