Internetový obchod
Galerie Rudolfinum - <p>Katalog k výstavě Galerie Rudolfinum Petr Písařík SPACE MAKER (6. 9. 2018 – 25. 11. 2018) předkládá zatím nejreprezentativnější výběr z tvorby jednoho z nejobtížněji zařaditelných českých umělců, který své kritické uvažování prezentuje primárně skrze materiál, barvu, tvar a kompozici. Na více než sto stranách bohatě obrazové vyvedené publikace obsahuje texty kurátora výstavy Davida Koreckého a kritika umění Marka Pokorného.</p><p>„Výsledná krása, ohromující technická vynalézavost, brilantní forma a často až dojímající či ochromující nádhera jednotlivých řešení, to všechno jsou důvody, proč nám nedochází, že z trosek moderní civilizace a jejího umění v díle Petra Písaříka znovu a znovu vzniká něco mezi pomníkem a uskutečňovanou utopií,“ charakterizuje umělcovu tvorbu ve svém textu Bez lešení čili Několik postřehů k dílu Petra Písaříka kritik umění Marek Pokorný.</p><p>„Dílo Petra Písaříka je spojeno především s přechodem od postmoderny osmdesátých let k nejisté situaci a jiné citlivosti poloviny devadesátých let minulého století. Spolu s dalšími členy skupiny Pondělí autor ustavoval nejen novou představu o roli umělce v období přechodu od normalizačního socialismu ke křehkému a iluzornímu liberálnímu společenskému konsenzu, ale také možnost exponovat s touto transpozicí spojené téma umělecké praxe, tedy jaká je možnost v podmínkách rozvrácených a diskreditovaných diskurzů vrátit do hry intimní (osobní, politickou či sociální) zkušenost se světem prostřednictvím individuálních tvůrčích strategií a obsesí. Jeho tvorba už tehdy měla povahu předem prohraného afirmativního úsilí zaměřeného na absorbování znaků a fantómů společnosti vyrovnávající se se snem o konci dějin,“ uvádí Marek Pokorný.</p><p>The Petr Písařík SPACE MAKER (6 September 2018 – 25 November 2018) exhibition catalogue offers a representative selection of works by one of those Czech artists who are very hard to pigeonhole. Písařík presents his critical thinking primarily through material, colour, shape and composition. Over a one hundred page publication is full of images and includes also texts by David Korecký, the exhibition curator and Marek Pokorný, an art critic.</p><p>The beauty, impressive technical ingenuity, brilliant form and often touching, on the verge of paralyzing beauty of his solutions – these are all reasons why we do not realize that, on the ruins of our modern civilization and its art, Petr Písařík creates – again and again – something between a memorial and utopia in progress,” writes the art critic Marek Pokorný in his paper Bez lešení čili Několik postřehů k dílu Petra Písaříka (No Scaffolds or Several Observations on Petr Písařík’s Art).</p>