Z Babylonu do Silicon Valley a zpět - Jan Jakub Šalomoun

Dobré knihy
260 Kč
EAN 9788074926723
Kategorie Knihy
Značka Galén
Obchod Dobré knihy
  • Internetový obchod

Galén - <p>Dnešní svět se smrštil do velikosti kapsy u kalhot. Na pozadí displejů našich mobilních telefonů bojují neviditelné algoritmy 24 hodin denně o naši pozornost a využívají k tomu nejnovějších vědeckých poznatků z mnoha oborů lidského vědění. Řídí, jaké obsahy se budou kterému uživateli zobrazovat, a aniž bychom si to uvědomovali, ovlivňují tak náš úsudek a jednání, oslabují naši schopnost rozeznat fikci od skutečnosti, lež od pravdy. Pokud nechceme v dnešní realitě jen bloudit, musíme nejprve poznat, jak tyto algoritmy fungují, jakých mechanismů využívají a kde všude na nás působí. V ruce držíte prvního souhrnného průvodce po postfaktickém světě v českém jazyce. Pomůže vám vyznat se v tom, jak fungují algoritmy sociálních sítí a návykový design, jakých skrytých zákoutí lidské mysli využívají. Seznámíte se s fenomény, které se podílejí na informačním chaosu současného světa, v němž se fakta podařilo prohlásit za názory, a tak se pomalu vracíme do doby, kdy ani kulatost Země nebyla věcí faktu, ale pouhého menšinového názoru. Co mají společného prezidentské volby ve Spojených státech, napadení Ukrajiny nebo pandemie covidu-19? Především jsou reflexí jedné důležité skutečnosti. Naše schopnost orientovat se v realitě a odlišit od sebe dojmy, lži, propagandu a fakta se v zahlceném informačním prostoru otřásá v základech. A přitom právě na této schopnosti závisí budoucnost moderního světa, ve kterém žijeme. Pokud této schopnosti pozbydeme, civilizace, jak ji známe, nepřežije. OBSAH: Předmluva * Úvod * 1. Epistemická krize * 2. Jazyk Babylonu * 3. I nedostavěná babylonská věž je složena z pevných kamenů * 4. Slovo, věta, nebo mem? * 5. Do hlubin aneb Faktory psychické (Kognitivní zkreslení – Nevíme, jak víme aneb Cizinec v nás – Kognitivní snadnost – WYSIATI a koherence – Substituce a konfirmace – Zákon malých čísel a statistika – Šum) * 6. Z podzemí do víru velkoměsta aneb Faktory sociální (Sounáležitost, sebeidentifikace, ocenění a výlučnost – Dobytí ráje, vol. 2) * 7. Nová média * 8. Sociální sítě a jejich algoritmy (Rub a líc světa sociálních sítí – Algoritmus – Ideologické a ekonomické základy sociálních sítí – Cesta k cíli – Pozornost – Designové prvky aplikací / UX a UI design – Hodina mezi psem a vlkem – O propagandě a její historii) * 9. Možnosti řešení (Etická a právní oblast – Oblast edukačně-filozofická) * 10. Epilog * Poděkování * Seznam použitých zdrojů * Seznam zkratek * Rejstřík</p>

Další informace

EAN
9788074926723
Kategorie
Značka
Obchod
EML
Black Friday 2024